A legjobbak között a Kertvárosi, a Fazekas és a Kunfehértói Általános Iskola

Az elmúlt öt évben a Kiskunhalasi Kertvárosi Általános Iskola harmadszor, A Kiskunhalasi Fazekas Mihály Általános Iskola szintén harmadszor, a Kunfehértói Általános Iskola már negyedik alkalommal került be az ország 200 legjobban teljesítő iskolája közé.

Az Oktatási Hivatal 2015 óta közli azoknak az intézményeknek a listáját, ahol a kompetenciamérés eredményei alapján az átlagosnál nagyobb a pedagógiai munka fejlesztő, illetve hátránykiegyenlítő hatása. A friss listán budapesti és vidéki, nagyobb és kisebb települések iskolái, állami, egyházi intézmények és egyetemi gyakorlóiskolák is szerepelnek.

Ezek azok az intézmények, amelyek jobb eredményeket érnek el a diákokkal, mint az a gyerekek korábbi eredményei és szociális hátterük alapján várható lenne. A hatodikosok, nyolcadikosok és tizedikesek ugyanis minden év májusában kitöltik a szövegértési és matematikai kompetenciáikat tesztelő feladatsort, abból pedig nemcsak az derül ki, hogy egy diák meg tudja-e oldani az életszerű matekpéldákat vagy megfelelően tudja-e értelmezni a különböző szövegrészleteket. 

Az Oktatási Hivatal listáján 228, illetve 119 (hátránykiegyenlítés, illetve fejlesztés) intézmény szerepel, ezek a leghatékonyabban fejlesztő iskolák az országban. A listán azok az iskolák szerepelnek, amelyek a 8. évfolyamos kompetenciamérés eredményei alapján az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok matematikai és szövegértési képességeit. 



Ez is tetszhet