Hogyan tartsd fenn az egészséges étrendet a karantén alatt: Tippek a táplálkozási szakértőktől

A táplálkozási szakértők praktikus tippeket és eszközöket osztanak meg, melyek segítenek a mindennapi kihívások leküzdésében:

Covid-19 vírus miatti lezárások végett a mozgásszegény életmód és az egészségtelen étkezés egyre nagyobb kockázatot jelent sokak számára. Hogyan tartsuk fenn az egészséges étrendet? Miért ne használjuk ki ezt az időszakot arra, hogy átgondoljuk a táplálkozásunkat vagy egészséges szokásokat kezdjünk el, melyeket már régóta elhanyagolunk?

1- Hogyan hozz egészséges döntéseket olcsón és hogyan ismerd fel a fontos, egészséges ételeket?

Először is, ha szűkös az pénz, amit élelmiszerre tudsz költeni, nézd meg a heti ajánlatokat, vásárolj olyan ételeket, amelyeket magad főzhetsz meg, kerüld a zsírban és sóban gazdag feldolgozott vagy előre elkészített ételeket, és keress olyan fagyasztott vagy konzerves termékeket, amelyek sokáig elállnak és vegyél olcsó fehérjéket, például hüvelyeseket, tofut, halkonzervet vagy tojást.

Korlátozd az élelmiszer pazarlást azzal, hogy rendszeresen leltározod hűtőszekrényt, fagyasztót és kamrát – ahol néha előbukkannak az elveszettnek hitt ételek -, mielőtt elindulnál bevásárolni. Legyél kreatív és próbálj ki új recepteket!

2 – Hogyan győződhetünk meg a jó étel higiéniáról és biztonságról?

A világjárvány alatt az élelmiszerbiztonság különösen fontos.

Moss kezet, miután hazaérsz az élelmiszerboltból, valamint főzés előtt és étkezés után. A gyümölcsök és zöldségek, valamint a konyhai munkalapok mosása szintén elengedhetetlen. Ne feledd, hogy ezek az óvintézkedések a világjárvány hiányában is ajánlottak.

A lehető legnagyobb mértékben korlátozd az élelmiszerbolt látogatását az előre tervezéssel.

3 – Hogyan figyeljünk súlyunkra a felborult étkezési szokásaink mellett?

A bezártság mellett nehezebb figyelni a súlyunkra. A sikerhez fontos, hogy mindig ugyanakkor étkezzünk és ne ugorjunk át egy étkezést sem.

Figyelj arra, mikor vagy éhes és mikor laktál jól, csak akkor nasizz, ha muszáj. Fedezz fel tippeket az éhség és a jóllakottság jobb megérzéséhez.

Mellőzd otthonról a csábító ételeket, melyek tele vannak energiával, zsírral, sóval vagy cukorral.

Mellőzd a vacsora utáni étkezést vagy a nassolást másnap reggelig.

4 –    Hogyan tervezz előre, hogy a lehető legalacsonyabbra csökkentsd a bevásárlásra tett kitérőket?

A kiegyensúlyozott heti menü előre megtervezése megkönnyíti az élelmiszerboltba való bevásárlást és segít csökkenteni az élelmiszer pazarlást.

Úgy menj élelmiszerboltba, hogy összeírtad, milyen termékekre van szükséged a heti menüdhöz, és mi van jelenleg otthon.

A tárolókapacitástól függően vedd figyelembe a legalább egy hét lefedéséhez szükséges mennyiségeket.

5 –    Hogyan étkezz egyszerűen, de kiegyensúlyozottan?

A karantén lehetőséget kínál új receptek felfedezésére vagy a jobb főzés megtanulására. Ez egy családi tevékenység, amely egyszerre élvezetes és szórakoztató tanulási élmény, amely az elkövetkező években is szolgálja a gyerekeket.

Az egészséges étrend napi gyümölcs- és zöldségfélék, sovány növényi vagy állati fehérjék, teljes kiőrlésű termékek (például zab, búzakorpa, árpa, quinoa) és sovány tejtermékek bevitelét jelenti. A víz továbbra is a legjobb hidratációs lehetőség. Kerülni kell a cukros italokat, a gyümölcsleveket és a cukorban, kalóriában és alkoholban gazdag alkoholtartalmú italokat. Az étkezéshez hozzáadhatsz alternatív olajtermékeket is, például CBD- vagy kenderolajat (itt vásárolhat), amelyek számos étkezési előnyt kínálnak

Annak ellenére, hogy néha olvashatjuk az interneten, egyetlen étel vagy diéta sem akadályozhatja meg vagy gyógyíthatja a COVID-19 fertőzést, az egészségmegőrzés esélyeinek maximalizálása érdekében azonban elengedhetetlen a jó étrend fenntartása.

További friss hírek

Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. Rendben Olvasson tovább

Adatvédelem és a sütik irányelve

Hogyan tartsd fenn az egészséges étrendet a karantén alatt: Tippek a táplálkozási szakértőktől

A táplálkozási szakértők praktikus tippeket és eszközöket osztanak meg, melyek segítenek a mindennapi kihívások leküzdésében: A Covid-19 vírus miatti lezárások végett a mozgásszegény életmód és az egészségtelen étkezés egyre na...