Jön a támogatás az elektromos biciklikre, változhat a KRESZ

Kép: envato.com
Jön a kerékpározás éve: az idei második félévet és 2021 első félévét hirdette ki erre a célra a kormány a pénteki döntésével. Az új program számos elemet, új intézkedést tartalmaz.
  • egyetért azzal, hogy 2020. II. félévében és 2021. I félévében meghirdetésre kerüljön a „Kerékpározás éve” program, az 1. melléklet szerinti programelemekkel,
  • a Program tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok kormányzati koordinációjának ellátására az aktív Magyarországért felelős kormánybiztost jelöli ki.

kormánybiztos feladata, hogy az érintett miniszterekkel együttműködve tegyen javaslatot a programhoz kapcsolódó jogalkotási feladatokra és egyéb intézkedések megtételére. A kormánybiztos feladata továbbá az érintett miniszterek és szakmai szervezetek bevonásával a 2020–2030. közötti időszakra szóló nemzeti középtávú kerékpáros stratégia elkészítése és kormány elé terjesztése az év végéig.

(A program lebonyolításával kapcsolatos operatív feladatokat az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság látja el a határozat értelmében.)

A kormány döntéséből az is kiderül, hogy

a gyalogosok és a kerékpárral közlekedők biztonságának javítása, valamint a kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása érdekében változhat a KRESZ.

Az erről szóló javaslatot idén év végéig kell a kormány elé terjesztenie az innovációért és technológiáért felelős miniszternek.

A Kerékpározás éve program elemei a következők a határozat melléklete szerint:

1. Közpolitikai intézkedések:

  • Előterjesztés az  1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet, továbbá egyéb jogszabályok gyalogosok és a kerékpárral közlekedők biztonságának javítását, valamint a kerékpáros közlekedés feltételeinek javítását célzó módosítására,
  • Nemzeti középtávú kerékpáros stratégia kidolgozása,
  • Kerékpárral munkába járás pénzügyi ösztönző rendszerének kidolgozása,
  • Erdei kerékpáros ösvények létesítésének szabályozása,
  • Kerékpártárolók és parkolók kialakításának szabályozása,
  • Irodai munkahelyeken öltöző és zuhanyzó helyiségek kialakításának szabályozása,
  • Munkába járás és munkaidőn belüli ügyintézés céljára elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzését támogató rendszer kidolgozása.

2. Infrastrukturális fejlesztések és kerékpárhasználatot ösztönző programok:

  • Kerékpárutak építéséhez kapcsolódó kommunikációs kampány,
  • Kerékpártároló kialakítási program,
  • Elektromos rásegítésű teherkerékpár vásárlás támogatási program,
  • Elektromos rásegítésű kerékpár beszerzési program nemzeti parkok részére,
  • BMX pálya és bringa park építési program.

3. Szemléletformáló rendezvények és kommunikációs kampányok:

  • Giro d’Italia Nagy Rajt,
  • Nemzeti Összetartozás kerékpártúra,
  • Közlekedő Kisokos program kibővítése,
  • Országos kerékpáros közlekedésbiztonsági kampányok,
  • Tekerjünk itthon! – belföldi kerékpáros turizmust népszerűsítő ernyőmárka létrehozása és az ehhez kapcsolódó kampányok lebonyolítása,
  • Bringázz a munkába! kampány,
  • Kerékpározást népszerűsítő roadshow,
  • Nemzetközi szakmai rendezvények szervezése és lebonyolítása,
  • Szakmai tanulmányutak szervezése önkormányzati döntéshozók és főépítészek számára,
  • Kerékpáros kutatások és mérések lebonyolítása

Vagyis a kormány több formában is tervezi támogatni az elektromos biciklik vásárlását a következő egy évben megvalósuló program keretében. A korábbi ígéretek fényében ez nem meglepő.

Palkovics László innovációs miniszter néhány héttel ezelőtt a Tisza-tavi kerékpáros híd átadásán bejelentette, hogy az elektromos kerékpárok támogatásáról szóló javaslatot meg fogják fontolni és ki fogják terjeszteni a támogatási rendszert. A kerékpáros szövetséggel és Révész Máriusz kormánybiztossal elkezdtek azon dolgozni, hogy hogyan tudnak olyan megoldásokat találni Magyarországon azoknak is, akik nem csak sportcélra használják a kerékpárt, például munkába járásra – árulta el.

A Magyar Kerékpárosklub és a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség az elektromos rásegítéses kerékpárok és teherkerékpárok vásárlására 30 százalékos, de maximum 200 000 forintos támogatást javasol. Javasolják továbbá megvizsgálni a Magyarországon összeszerelt elektromos rásegítéses kerékpárok nagyobb támogatási lehetőségének vizsgálatát.

forrás: portfolio.hu

További friss hírek

Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálja, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. Rendben Olvasson tovább

Adatvédelem és a sütik irányelve

Jön a támogatás az elektromos biciklikre, változhat a KRESZ

Jön a kerékpározás éve: az idei második félévet és 2021 első félévét hirdette ki erre a célra a kormány a pénteki döntésével. Az új program számos elemet, új intézkedést tartalmaz. A határozat úgy szól, hogy a kormány a kerékp...